About

開催概要

KG+ 2022は、3つのカテゴリで
展覧会を開催

About KG+

KG+ is a publicly recruited art festival started in 2013 with the aim of discovering and supporting upcoming talents among photographers and curators.
In 2022, the tenth year of this festival, we aim for sending new talent from Kyoto to the world. We are going to hold an exhibition by recruiting a wide range of motivated artists.
In addition, through collaboration and simultaneous holding with the KYOTOGRAPHIE Kyoto International Photography Festival, we will provide KG + participating artists with opportunities to meet curators and gallerists in Japan and overseas to disseminate information.
The festival provides a participatory environment as an opportunity to experience art in daily life for both global stage. Also as an opportunity to experience art in daily life for both global visitors and local citizens alike. We hope that the diverse number of exhibitions held in Kyoto will serve to connect people with the local community, lead to exchange and inspire new insights.

For our tenth edition in 2022, the “KG + SELECT” program is back after its launch in 2019. 8 artists are selected and invited to exhibition in the Kurochiku Makura Building.
Towards the end of festival period, The Grand Prize Winner selected by the KG + 2022 Jury is going to have the opportunity to participate in the following year's KYOTOGRAPHIE Main Program with a solo exhibition.

From KG + to KYOTOGRAPHIE
– Awarding Potential and Progress

KG + SELECT is an open competition launched in 2019 as a KG + award category. Eight artists selected from entries from around the world are invited to exhibit together in the same venue for a period of one month, with production costs supported by KYOTOGRAHIE. Internationally-active judges will evaluate the exhibitions and select the Grand Prix winner, who will be awarded a subsidy to hold an exhibition at KYOTOGRAPHIE the following year. KG + SELECT has attracted widespread media attention as an exhibition-style “step up” award that promotes the development of promising artists.

Anna Bedynska | Forever mine

Kazuhiko Matsumura | 心の糸

Kaede Nishimura | 私たちがうまれなおす日

Naomi Iida | in the picture

Lin Yuhan | 850nm

Yuki Iwanami | Blue Persimmons

Noriko Takasugi | むすひ

Wang Lu | 家

Jury | 審査員
  • 姫野希美

    Kimi Himeno

    2006 年に赤々舎を設立。写真集、美術書を中心に200冊余りの書籍を刊行。第33回木村伊兵衛写真賞の志賀理江子『CANARY』、岡田敦『I am』、第34回同賞の 浅田政志『浅田家』、第35回同賞の高木こずえ『MID』『GROUND』、第38回同賞の百々新『対岸』、第40回同賞の石川竜一『絶景のポリフォニー』『okinawan portraits 2010-2012』、第43回同賞の藤岡亜弥『川はゆく』などがある。2018年より大阪芸術大学教授。

  • ポリーヌ・ベルマール

    Pauline Vermare

    インディペンデント・キュレーター、写真史家。マグナムフォト(ニューヨーク)の文化ディレクターを務めた。またICPやMoMaでもキュレーターを務める。2002年から2009年まで、パリのアンリ・カルティエ・ブレッソン財団に勤務。多数の写真に関するインタビューやエッセイの著者でもある。また、ソール・ライター財団やキャサリン・リロイ財団のメンバーでもある。現在、日本人の女性写真家のブックプロジェクトを進めている。

  • フランソワ・エベル

    Francois Hébel

    アンリカルティエブレッソン財団ディレクター。
    40年間にわたり、写真集の出版や、写真展や演劇の開催においてアートディレクターとして携わる。
    過去の経歴としては、アルル国際写真祭のディレクターや、マグナムフォト、コービスの元副社長、ボローニャのFoto-Industriaと北京のPhotoSpringの共同創設者、など。

  • Naoyuki Ogino, 2017
    ルシール・レイボーズ

    Lucille Reyboz

    写真家。1973年生まれ。幼少期を過ごしたアフリカで写真を始める。1999年、坂本龍一のオペラ「Life」参加のために来日。ポートレート写真を得意とし、ブルーノートやヴァーヴといったレーベルのレコードジャケットの撮影を手がけた経験を持つ。アフリカと日本を拠点に、数々の展覧会で作品を発表。主な個展に「Visa pour l’image」(2001)「Phillips de Pury in New York」(2007)、CHANEL NEXUSHALL(2011)などがある。『Batammaba』(Gallimard)『Sourse, Belles de Bamako』、平野啓一郎との共著『Impressions du Japon』(共にEditions de la Martinière)などの作品集を出す。2013年より仲西祐介と「KYOTOGRAPHIE 京都国際写真祭」を始める。

    仲西祐介

    Yusuke Nakanishi

    照明家。1968年生まれ。京都在住。世界中を旅し、記憶に残された光のイメージを光と影で表現している。映画、舞台、コンサート、ファッションショー、インテリアなど様々なフィールドで照明を手がける。アート作品として「eatable lights」「Tamashii」などのライティング・オブジェを制作。また原美術館(東京)、School Gallery(Paris)、「Nuits Blanche」(京都)でライティング・インスタレーションを発表する。

Exhibitions supported by KG + and corporate sponsors

These exhibitions are sponsored by companies and KG +. Curating and corporate support help participating artists mount high-quality exhibits that connect artworks, viewers, and society, while also providing messages about sponsor company initiatives.

西野 壮平 | 同じ波は二度と来ない

Naomi Iida | in the picture: side-B

Hana Sawada | 避雷針と顛末

Encountering a variety of expressions in Kyoto in the spring

KG + is a public photography festival featuring exhibits by upcoming artists and curators at exiting new venues. For KG + 2022, more than 60 exhibitions will be held all around the city of Kyoto. The scale, time, and form of expression vary from exhibit to exhibit, but while rough, all the exhibits are original expressions bursting with energy. Yellow flags scattered throughout Kyoto mark the exhibit locations, where new discoveries and exchanges connecting neighborhoods, visitors, and artworks await.

室SHITSURAI -Offerings Ⅷ- forest | 室礼 SHITSURAI -Offerings Ⅷ- forest

Kids exhibition | < ONE : ひとりってすごい〜ひとりはすべてに、すべてはひとりにつながっている〜>

217..NINA | purpose of my life

Naomi Iida | in the picture: side-B

Tetsuo Kashiwada, Naohiro Maeda, Naoyuki Hata, Hayate Ito, INTIUITION ARTISTS | ジャパンフォトアワードエキシビジョン&イントゥイション

Youry BILAK | Timeless Hutsuls -ウクライナ フツルの民族衣装-

Hana Sawada | 避雷針と顛末

Clément Ouvrard

Shinya Minami | ローズ

Keiko Kitayama | 光り

Jean-Philippe PERNOT | 一期一会の道

Yumiko Izu | うつろい

Takeshi Sumi | 時間を繋ぐ光

Zhou HanShun | 7th Month Populace

Junko Hirano | ゲニウスロキ

Miyo Ogawa | Story Fishing

Masaru Kusaki/Yasunari Tsubota | 変わらない街/京都

Kana Anzai, Taro Kotera | 芽が息吹く

Jinn Yagi | 私と人の境界模様

ryuji ichikawa, gaq hasegawa, hoi kisyu, kazuhiro ohasi, ako hasegawa, hitoshi yamauti, yutaka yamamoto, ayako fujie, hiroshi tasiro, rumiko suzuki | 須田派5

Mai Ito | エイリアンの子

Season Lao | 山海・抄写

Ruriko Taguchi  | CUT OFF

Cindy Bissig | 霞む現実

Kazuhiro Ohashi | ふりゆくみ  ~ふりつむひ 第二章

Kodai Matsuoka (KAILAS) | アディワシ ~ 大地と生きる人々

Megumi Horiuchi | There is the hole

Michiko Kiseki | The place

Kodo Chijiiwa  | 瞬刻のタブロー

Robert Wallace | (four)est

Micah Gampel | 美しく樹が繁る日本で

Yuki Hamanaka | 人工都市の美意識

Kazutaka Sakai | name is kyoto

Hayato Nishimura | Mounds

Takeshi Uematsu | Live madness with thorough sanity

Michie Futagawa | あとのあとは 後の後であり 後の跡でもあり 後の痕でもある

Haruko Nakamura | 光の音

Kyoto Photographers Society-Nobuyoshi Ochi, Yoshiki Kawanishi, Masaru Kusaki, MIN WOONG GI, PARK SOON GOOK and others | 変わりゆく京都/変わりゆく大邱

Lucas Leglise, Mana Kikuta | スープ

Narumi Hiramoto, Yasuhide Yoshimura | showcase#10 “反響する違和感” curated by minoru shimizu

Junko Kaisato | SKIN_地球の肌

Motoko Sato, Yumiko Suga | 仄仄

Yasuhiro Mitsuhashi | 駅と彼女。

Photo Circle SKIP | SKIP 07 -MIRRORS OR WINDOWS ?-

Kenichi Narumi | 目をつむる写真展 滋賀⇔京都2022 -境界を超えて-

MUGA | d●●● p▲▲ i■■■■

Owari | 祝いと呪い

Aki Kojima | 泥の中に射す

Yuho Kusakabe | 永遠と一瞬

Akiko Isobe | Extras in the Fog

Naoki Miyashita | Neighbor's awaken.

Yoshitaka Taniguchi | 「防潮堤の窓」 ~ What can you see through the windows of the seawall for Tsunami ? ~

Flavio Gallozzi | なでしこ

Naoyuki Takagi | 祈り

Kei Mizuno, Kenichi Sawazaki | バーチャル世界の食卓

Li-Ying CHIU | 「亦實亦幻」

The Crown Letter | コロナウィークリー日記・世界各国の女性アーティストの視点

Vincent FOURNIER | POST NATURAL HISTORY - ARCHEOLOGY OF THE FUTURE

Mitsuru Hashimoto | Style Photo DARK 2021−2022

Jens Sundheim | 遠い真実の影

Miwako Iga | Narrative & Non-Narrative

Motoko Sato, Yumiko Suga | 仄仄