
KG+ is a publicly recruited art festival started in 2013 with the aim of discovering and supporting upcoming talents among photographers and curators.
In 2022, the tenth year of this festival, we aim for sending new talent from Kyoto to the world. We are going to hold an exhibition by recruiting a wide range of motivated artists.
In addition, through collaboration and simultaneous holding with the KYOTOGRAPHIE Kyoto International Photography Festival, we will provide KG + participating artists with opportunities to meet curators and gallerists in Japan and overseas to disseminate information.
The festival provides a participatory environment as an opportunity to experience art in daily life for both global stage. Also as an opportunity to experience art in daily life for both global visitors and local citizens alike. We hope that the diverse number of exhibitions held in Kyoto will serve to connect people with the local community, lead to exchange and inspire new insights.
For our tenth edition in 2022, the “KG + SELECT” program is back after its launch in 2019. 8 artists are selected and invited to exhibition in the Kurochiku Makura Building.
Towards the end of festival period, The Grand Prize Winner selected by the KG + 2022 Jury is going to have the opportunity to participate in the following year's KYOTOGRAPHIE Main Program with a solo exhibition.
KG + SELECT is an open competition launched in 2019 as a KG + award category. Eight artists selected from entries from around the world are invited to exhibit together in the same venue for a period of one month, with production costs supported by KYOTOGRAHIE. Internationally-active judges will evaluate the exhibitions and select the Grand Prix winner, who will be awarded a subsidy to hold an exhibition at KYOTOGRAPHIE the following year. KG + SELECT has attracted widespread media attention as an exhibition-style “step up” award that promotes the development of promising artists.
Kimi Himeno
2006 年に赤々舎を設立。写真集、美術書を中心に200冊余りの書籍を刊行。第33回木村伊兵衛写真賞の志賀理江子『CANARY』、岡田敦『I am』、第34回同賞の 浅田政志『浅田家』、第35回同賞の高木こずえ『MID』『GROUND』、第38回同賞の百々新『対岸』、第40回同賞の石川竜一『絶景のポリフォニー』『okinawan portraits 2010-2012』、第43回同賞の藤岡亜弥『川はゆく』などがある。2018年より大阪芸術大学教授。
Pauline Vermare
インディペンデント・キュレーター、写真史家。マグナムフォト(ニューヨーク)の文化ディレクターを務めた。またICPやMoMaでもキュレーターを務める。2002年から2009年まで、パリのアンリ・カルティエ・ブレッソン財団に勤務。多数の写真に関するインタビューやエッセイの著者でもある。また、ソール・ライター財団やキャサリン・リロイ財団のメンバーでもある。現在、日本人の女性写真家のブックプロジェクトを進めている。
Francois Hébel
アンリカルティエブレッソン財団ディレクター。
40年間にわたり、写真集の出版や、写真展や演劇の開催においてアートディレクターとして携わる。
過去の経歴としては、アルル国際写真祭のディレクターや、マグナムフォト、コービスの元副社長、ボローニャのFoto-Industriaと北京のPhotoSpringの共同創設者、など。
Lucille Reyboz
写真家。1973年生まれ。幼少期を過ごしたアフリカで写真を始める。1999年、坂本龍一のオペラ「Life」参加のために来日。ポートレート写真を得意とし、ブルーノートやヴァーヴといったレーベルのレコードジャケットの撮影を手がけた経験を持つ。アフリカと日本を拠点に、数々の展覧会で作品を発表。主な個展に「Visa pour l’image」(2001)「Phillips de Pury in New York」(2007)、CHANEL NEXUSHALL(2011)などがある。『Batammaba』(Gallimard)『Sourse, Belles de Bamako』、平野啓一郎との共著『Impressions du Japon』(共にEditions de la Martinière)などの作品集を出す。2013年より仲西祐介と「KYOTOGRAPHIE 京都国際写真祭」を始める。
Yusuke Nakanishi
照明家。1968年生まれ。京都在住。世界中を旅し、記憶に残された光のイメージを光と影で表現している。映画、舞台、コンサート、ファッションショー、インテリアなど様々なフィールドで照明を手がける。アート作品として「eatable lights」「Tamashii」などのライティング・オブジェを制作。また原美術館(東京)、School Gallery(Paris)、「Nuits Blanche」(京都)でライティング・インスタレーションを発表する。
These exhibitions are sponsored by companies and KG +. Curating and corporate support help participating artists mount high-quality exhibits that connect artworks, viewers, and society, while also providing messages about sponsor company initiatives.
KG + is a public photography festival featuring exhibits by upcoming artists and curators at exiting new venues. For KG + 2022, more than 60 exhibitions will be held all around the city of Kyoto. The scale, time, and form of expression vary from exhibit to exhibit, but while rough, all the exhibits are original expressions bursting with energy. Yellow flags scattered throughout Kyoto mark the exhibit locations, where new discoveries and exchanges connecting neighborhoods, visitors, and artworks await.